Wednesday 25 September 2013

survey survey survey.. pregnancy wear dan barang baby

assalam..

owhhh tajuk entry di atas... survey? bukan terus beli ke? heheh. tangan sangat menggatal untuk beli online. mula mula barang mama, pastu barang baby pulak. semalam dah berjaya membeli 3 pasang preggy's wear kat 1 website tu. 3 blouse preggy+nursing around RM 150 jer.. xmahal pon. so, xyah beli lagi kan untuk nursing/bf nanti.. hehehe kan? kan?

rasa, dah cukup kot untuk setakat itu baju pregnant. so far dah ada:
1) 1 helai pregnancy dress beli kat mommy's wear - polka baby blue
2) 1 helai pregnancy dress hubby bagi
3) 1 helai t-shirt pregnant hubby bagi
4) 1 helai t-shirt polo pregnancy daddy bagi
5) 3 helai blouse yg baru dibeli... ok enough for mama

untuk baby pulak, mula2 rasa takmau beli lagi sebab baru je nak masuk 23 weeks. tapi survey barang kat mall tadi, tengok makk aiihhh tilam baby bese2 je dah mencecah rm 100. plus kelambu pun yg bese2 around rm 30. bukannye nak kedekkk sangat, tapi xperlu kot aku beli cegitu semata2 untuk 44  days baby stay kat terengganu. nanti nak balik pasir gudang nak setting katil and tilam baru lagi..aihh. so, aku google cari kot2 ada yang under rm100 untuk set lengkap. sekali hade. tilam berkelambu+ 3 bantal + beg bedung. rm 75 je termasuk pos. ada yang leh dapat rm 55 tapi disebabkan beliau lambat reply, aku decide je nak beli kat akak ni. ni link nye.

service akak ni pun ok. quick reply. itu yg aku mahukan bagi seseorang yg over excited cam aku. kalau boleh hari yg aku order tu, hari tu jugak aku nak sampai. wahahah.

awal kan aku beli barang baby? org cakap jgn beli awal2. tapi takpela, semua ketentuan Allah. atleast, bila aku tengok tilam ni nanti, lagi semangat aku nak jaga diri n kandungan aku ni sungguh2. and kalau pape jadi pada aku masa deliver nanti, taklah terkial2 papa dia g cari. Hamba Allah yg satu itu bukannye reti sangat bab2 ni plus nak cari yg save budget. tapi, nauzubillah. semoga aku dan baby selamat. amin ya rabb.

gambo tilam tu kalau nak tengok, g je terus kat link tadi. untuk yang aku beli ni, tunggu baby aku rasmi beradu dulu nanti aku snap ye.. heheh

daaa...
wassalam

No comments:

Post a Comment