Sunday 10 November 2013

makanan tambahan semasa hamil

assalam...

tentu ada mommies di luar sana yang memang tak ambil supplement yang dibekalkan KKIA kan? sama la kita. aku tak boleh betul dengan bau vitamin b complex tu. Awal pregnant, aku consume jugak shaklee, tapi alahan menyebabkan perut dan tengkuk aku tak mau langsung nak terima. so, aku just consume acid folic yang dibekalkan KKIA. itu pun macam nak berperang je aku makan.

masuk 5 bulan, aku consume balik segala jenis ubat yang dibekalkan. walaupun still tak boleh blah dengan bau bcomplex tu. aku ambil action beli obimin. all in 1. tapi obimin ni kandungan iron nya agak kurang. so aku consume jugak iron tablet yang KKIA bagi tu. tapi kalau tak mau, boleh la consume Iberet Folic. itu pun bagus. aku tak beli iberet pasal hb aku so far, normal2 aja.

selain itu, aku jugak ada consume neurogain sebaik sahaja 7 months pregnancy disamping kurma,walnut dan badam yang aku ambil sepanjang preggy ni. semoga otak dan akal anak aku berkembang dengan cerdas dan nadan yang sihat. jadi anak yang cerdik dan soleh ye sayang.



masa is balik hari tu, is ada buatkan selusuh engan air zam-zam. nanti start masuk 8 bulan baru aku nak minum. sekarang aku tengah tunggu set berpantang yang aku beli. tak sampai lagi. dalam tu ada vco yang jugak boleh dijadikan selusuh. nanti aku baca ayat selusuh kat vco tu pulak. nak suruh is, dia dah kat johor.. huhuhu kena buat sendiri la. kalau is dtg lg nanti, suh dia tambah2kan bacaan. heheh.aku beli set tanamera yang korang boleh beli online di sini.... aku akan review produk ni lepas aku guna yek.

itu aje.
wassalam.

No comments:

Post a Comment